26 November 2009

hurm.

"eh kau hafal lagu carik jodoh??"Seorang budak berumur dalam 7 tahun tanya pada ana..
ish budak nie biar betul..kecik2 da taw lagu nie!!! "taw"ana jawab la..
"cbe kau nyanyi jup!"budak tuh ajak ana nyanyi..
ish! dah ramai orang haha..baru lpas makan pizza..ana tgh duduk kat kuda yang gerak2 kat taman tuh..
"malas aku nak layan budak nih!"ish! budak nie memang takde adab ke nak cakap ngan orang yang lebih tue??sakit hatie ana! ceh ana bukan nak suroh dier panggil ana kakak..just..hormatlah sikit.
"huh! tu salam kakak tuh!"seorang mak berbangsa indonesia menyuruh anak perempuannyer salam ana.
"wa!!comelnyer budak nie.tadi budak nie main ngan ana.(kakak..nak main)"budak perempuan tu tak nak salam..tapi..dier pergi kat ana n dier cium..huhu rase terharu adeer..tak pernah ana jumpe budak macam nie..pastuh budak tue cium adik sedare ana..

"weh!kau tengok tak citer momok??"ish budak nie! cakap macam tue ..tersembur!!"
"jup eh aq nak tengok mak aq jup..huh sebaik ader..ko nampak mak aku??ana tengok la..huh! mak dier nangke!!

pastu ana nampak dier sepak adik dier sampai jatuh..ana cakap la .."eh tak baik taw..kaki untuk berjalan bukan untuk sepak.."ana menegur..ish budak tu jawab.."aq taw la!"
ish kurang hasam punya budak! panas saja..
"eh aq nak tengok mak aku la,ha adapun..kau nampak mak aku?"
"mane?"ana jawab.
"tu yang pakai baju merah."
hurm..mak nyer betul2 nangka..macam mana la anak dier biler besar..
gitu la yer kesah yang betul2 memberi pengajaran kepada ana
kita dapat lihat..kalau mak tak didik anak sebetulnya..susah langkahnya nanti..
so..dari kecil hendaklah kita didik dengan ajaran islam..
yer..
assalamualikum..
eh..jup..
"akak solat tak esok?"bibik tanya ana..
"huh solat??solat apa?takkan solat jumaat kot?"
"solat raya la.."
hah??esok raya??yer ker??haha tak perasan!!
ok selamat berhari raya..
ok bakal hajjah amirah..buat haji betul2 yer.

16 November 2009

Welcome to Our family

khususan ila..Muhammad Adam Mukriz
huhu..
16/11/2009
dirimu lahir dengan suci
Azan mengiringi perjalanan kehidupanmu..
semua insan mengharapkan perubahan ..
perubahan dunia akan kehadiran mu.
Kakak sedare mu ini sentiase mendoakan setiap langkah mu ini.

12 November 2009

.kAm0o.

happy befday adek!
moga adek jadik anak yang soleh!
igt akq citer...jadilah dan contohilah Sultan Muhammad Al-Fateh.
selamat ulang tahun yang ke-6.
dah besar.dah tue.dah NAK kene SUNAT.ay0ook!!
potong.potong.potong!
hahaha
.this some pic.adek sambut befday kat tadika.yeyeye thun dpn msuk srih!!SPE buli adek aq...aq cincang kepala die!!!


01 November 2009

.Takziah!.

perginya seorang ibu kepda sahabat sebatch kiter.
.ana melawat family dier.
amatlah sedih.
bersabarlah ke atas segala apa yang berlaku kepada die.Ada hikmah di sebalik kejadian ini.